مرحبا بك عزيزي الزائر اذا كنت تريد ان ترضي الله وتعمل الخير انضم الى الصحبه الحلوه في جمعية الرحمه الخيريه وشعارنا نلتقي على باب الجنه

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

مرحبا بك عزيزي الزائر اذا كنت تريد ان ترضي الله وتعمل الخير انضم الى الصحبه الحلوه في جمعية الرحمه الخيريه وشعارنا نلتقي على باب الجنه

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
شبابنا قدموا أروع انجاز حصل في قرية العراقية في القافلة الطبية الخامسة
ملاحظة/ المنتدي يحتاج الي المتصفح الموزيلا حتي يعمل بشكل صحيح ..... للتحميل اضغط هنا

4 مشترك

"روحه هي روحنا"

malak el- donia
    malak el- donia
    مشرف
    مشرف

ذكر
    القوس
    مزاجك ايه النهرده : "روحه هي روحنا" 4510

"روحه هي روحنا" Empty "روحه هي روحنا"

مُساهمة من طرف malak el- donia الإثنين سبتمبر 14, 2009 12:38 am

روحه هي روحنا
    ـــــــــــــــــــــــــــــــ

الله يا رب العالمين خلقتنا وبثثت فينا روحك وانعمت علينا بنعم كثييييييييره لا حصر لها ولا عد

ونحن ذليلين اليك ان تغفر لنا ما قصرنا وما اذنبنا فيه يارب العالمين

حبيت احط الموضوع ده لأن فعلا حسيت فيه بعظمة ربنا اللي بتتجلي لنا في كل حاجه في حياتنا

ربنا سبحانه تعالي لما خلق الانسان خلقه وحط فيه حاجه جميله اوي

الحاجه دي غاليه اوي

الحاجه دي هي روحه سبحانه وتعالي

يا عظمتك يا خالق كل شئ ادي كل واحد فينا حته منه يعني كل واحد فينا جواه حاجه من ربنا سبحانه

انعم بيا علينا النعمه الكبيره اوي دي نعمه ما اعظمها لك الحمد ولك الشكر يارب العالمين

الروح دي اصلها طيب وطاهر لأنها من عند الله عز وجل

ده حتي عشان نشوف حب ربنا لينا سبحانه وتعالي

نمثلها بمثال ولله المثل الاعلي طبعا

شوف كده لما تلاقي حد بيديلك حاجه غاليه اوي عنده وبيقربك منه وبيحسسك انك انت هو وهو انت

فما بالك بقي ربنا سبحانه وتعالي روحك اللي بتتنفس بيها وهي اللي معيشاك

احبك ياااربي

وسبحان الله الناس لما بتكون علي فطرتها السليمه اوي من غير الشوائب اللي في الدنيا والمصالح الحب لله فقط

تلاقي الارواح اصلا بتبقي كلها روح واحده هي روح الله عزوجل

لأنها هي منه وهي اليه

لكن لو شوفنا دلوقتي بنلاقي مثلا فيه شحناء بين الناس وكده ده مش لأن الارواح هي اللي وحشه لأ طبعاا

الارواح
    نقيه وهتفضل نقيه لأنها من عند الله عز وجل لكن اللي بيبقي ظاهر هو
    الوسواس الشيطاني اللي يوسوسلك فتتصرف وكانك كالبهائم - عذرا علي اللفظ -
    لكنك تتصرف دون تفكير حتي مش لازم تكون خناقه ده حتي لو تفكير غلط في اي
    حد بيبقي هو ده الللي مسيطر

وبيبقي برضه تفيرك بهائمي لأنك ما حاطتشي حساب للحب في حساباتك

حتي ولو كنت بتتكلم بيه لكنك مش بتبقي ساعتها زي التسجيل بيقول كلام مش فاهمه

لكن في الاول والاخر الروح طاهره وطيبه لسبب واحد يكفي انه يكون وهو

ان الروح دي من عند الله عز وجل

واخيرااا

الحب في الله اسمي معاني معاني الحب في الكون

احبكم في الله
    malak el- donia
    malak el- donia
    مشرف
    مشرف

ذكر
    القوس

"روحه هي روحنا" Empty رد: "روحه هي روحنا"

مُساهمة من طرف malak el- donia الثلاثاء سبتمبر 15, 2009 10:22 pm

" روحه هي روحنا "

من حب ربنا فينا وانه انعم علينا بنعمة الروح اللي بنتحرك بيها وبنعيش بيها وبنحس بيها وبنتقربله بيها لأنها من عنده فهي الطريق الوحيد اللي ممكن نوصله عزوجل بيها

ومن ايمانا بربنا سبحانه وتعالي ان نعبده كاننا نراه وان لم نكن نراه فهو يرانا

فولو شوفنا قد ايه نعمة ربنا علينا في انه ادي لينا فرصه اننا نقدر نشوفه -طبعا مش هانشوف جلالته وعظمته في الدنيا- لأ اقصد انك بتشتغل وببتتكلم وبتتكلم وبتعمل كل حاجه وكانك واقف قدام ربنا سبحانه وتعالي

ربنا سبحانه وتعالي من رحمته الكبيره اوي علينا انه خلي فينا حتة الاحساس بيه تخيل كده انك عايش من غير قلب يحس برحمة بنا وجسمك يقشعر كده وانت قاعد اخر اللليل لوحدك وبتحس بنعمة ربنا عليك وفضله وتبكي اوي وتستذل لربنا سبحانه وتعالي وتقوله انا ضعيف اوي ياربي وانت القوي العظيم وانا حاسس برحمتك عليا ونعمتك وانا باشكرك وباحمدك علي النعمه دي وبارجو رضاك عني

ياااااااااااااااااااه حقيقي ساعتها بتحس كده انك مع ربنا بتكلمه وهو سامعك وتحس كده انه راضي عنك بس لأنه خلاك تقعد وتتكلم معااه وتفضفض ليه

شوفته ازاي روحه هي روحنا

لو ماكنشي روحنا من عنده كنا هانحس بيه ازاي وهنقرب ليه ازاي وهانحبه ازاي

وامرنا ربنا وهو المحب اننا ننشر الحب ده بينا ونبقي كحبيبه وحبيبنا كلنا محمد رسول الله - حب يمشي علي الارض -

احمدك ياربي علي نعمة الحب واحمدك علي نعمة الشكر واحمدك علي نعمة الروح واحمدك علي نعمة الاحساس واحمدك علي كل ما انعمت به علي يارب العالمين

احبكم في الله
    shimaa
    shimaa
    نائبة المدير
    نائبة المدير

انثى
    الحمل
    مزاجك ايه النهرده : "روحه هي روحنا" 310

مُساهمة من طرف shimaa الأربعاء سبتمبر 16, 2009 2:45 am

ياما شاء الله موضوع قمة فى الروعه يابشمهندس ربنا يكرمك

قال تعالى (فإذا سويته ونفخت فيه من روحى)

بجد يكفينا شرفا وعزه ان ربنا هو ربنا سبحانه وتعالى جل فى علاه

والواحد مهما اتكلم عن عظمة وكرم ربنا علينا عمره ما هايوفى ولو جزء بسيييييييييييييييييط اوى من نعمه اللى ينعمها علينا ليل ونهار

سبحانك ياكريم بجد ما احلى الحياه فى طاعة الله .......احلى ساعه لما تقضيها بينك وبين ربنا وبس بتكلمه وتفضفضله وانت مش خايف من اى حاجه ومش بتزوق الكلام لانك بتكلم حد هو اعلم بيك من نفسك

(ونحن اقرب اليه من حبل الوريد)

يا الله على كرمك وعفوك وسترك الخفى علينا

نعمة الستر دى نعمه عظيمه من ربنا علينا واحنا ضعفاء ومذنبين وسبحان الله لما الواحد مثلا يغلط فى حاجه ويجى يصلى يقول لنفسه كده شوفت قد ايه كرم ربنا وستره عليك يعنى انت بتغلط ومع ذلك سمحلك انك تقف بين ايديه وتصلى وتدعى وتبكى

وممكن تكون ناس كتيييييييييييير اوى محرومه من النعمه دى .........يعنى فى الاول والاخر مش شطارة مننا اننا وقفنا بين ايديه ده رحمته وكرمه وستره علينا

والواحد بيحس انه مكسوووووووووووف اوى من ربنا وانه بيغلط وبرده بيلاقى المحب والحبيب بيقربه وياخد بأيديه

يا الله على عفوك وكرمك مهما قلنا ومهما عملنا مش هاتيجى ذره فى حبك وعطفك علينا

سبحانه يرضى بس لما تحمده

(ان الله ليرضى عن العبد يأكل الاكله فيحمده عليها ويشرب الشربه فيحمده عليه)

تخيل كده بقى كلمة الحمد لله ترضى ربنا جل فى علاه ودى لوحدها اصلا نعمه تحتاج لشكر

انك اصلا قلت الحمد لله يعنى مهما حمدنا ربنا وشكرناه على الحمد لله هايفضل برده شكرنا ناقص

ياربى لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك ولعظيم سلطانك

وتلاقى ربنا سبحانه وتعالى حابب يرفعك عنده درجات فيبتليك بشوية حاجات بسيطه كده لانه بيحبك

ويمكن يمنع عنك حاجات ويكون المنع هو عين العطاء

ربما منعك ليعطيك

وممكن الواحد يكون بعيد شويه وربنا حابب يقربه فيصاب مثلا بشوية هم او ضيق وساعتها مش بيلاقى غير ربنا يجرى عليه علشان يدعيله ويقوله ياااااااااااااااااااااااااااااااارب انا والله اضعف ما يكون ومليش غيرك تاخد بأيدى انت اعلم بيا من نفسى

ده كله لانه بيحبك

وبعدين يعنى هو احنا سواء عبدنا ربنا وقربنا منه او حتى بعدنا ياترى ده ممكن يزيد او ينقص من ملك ربنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لأ طبعا عبادتنا مش هاتنفع ربنا ولا بعدنا هايضره

يقول الله فى الحديث القدسى

ياعبادى انكم لن تبلغوا ضرى فتضرونى ولن تبلغوا نفعى فتنفعونى

ياعبادى لو ان انسكم وجنكم وأولكم وآخركم كانوا على اتقى قلب رجل واحد منكم ما زاد ذلك فى ملكى شئ

ياعبادى لو ان انسكم وجنكم واولكم وآخركم كانوا على افجر قلب رجل واحد منكم ما نقص ذلك من ملكى شئ

يبقى بعد ده كله بيتودد لينا ليه لانه اكيد بيحبنا وان العلاقه اصلا بينا وبين ربنا من البدايه قائمه على الحب

يارب حبنا وارضى عننا ورضينا عنك

ربنا يحبك يابشمهندس يارب الواحد كان محتاج يفضفض اوى من كام يوم وما صدقت لقيت الموضوع

malak el- donia
    malak el- donia
    مشرف
    مشرف

ذكر
    القوس

مُساهمة من طرف malak el- donia الأربعاء سبتمبر 16, 2009 3:58 am

الله يكرمك يا انسه شيماء ويحبك يارب

ماشاء الله حقيقي كلامك رائع جداا ربنا يحبك ويرضي عنك يارب

سبحان الله ربنا سبحانه وتعالي من اكبر النعم اللي انعم بيها علينا هي اننا من امة حبيبنا النبي عليه افضل الصلاة والسلام

يا حبيبي يا رسول الله

سيدنا محمد رسول الله كان اكبر مثال للحب مقطع النظير كانه مخلوق من الحب

وكونا اننا من امته يبقي اكيد جوا كل واحد فينا الحب ده لأننا من امته يعني احنا احفاد النبي وخلفاؤه في الدنيا

وسبحانك ياربي انك خليت الامه دي تبقي يوم القيامه هي الامه الوحيده اللي بتشفع للانبياء يااااااااااااااه الله

لأنها امة الحب امة النبي عليه افضل الصلاة والسلام

فشوف كده لما تكون كده قاعد وبتتخيل النبي عليه الصلاة واللسام وانت رايح تشرب من ايديه الشريفه ويقوم مطبطب عليك كده ويقولك انت فلان اللي حبتني وانا برضه حبيتك واشتاقتلي واشتاقتلك ونشرت حبي ونشت حبك ليا برضه فوق ويقوم حاضنك يااااااااااااااا الله يا حبيبي يا رسول الله

ربنا سبحانه وتعالي من اسباب رحمته بينا هي انه كان بيحب سيدنا روسل الله حب كبيييييييييير اوي

دي لوحدها والله نعمه لو قعدنا نشكر ربنا عليها من هنا لحد يوم القيامه مش هانوفيها حق لربنا

ويبحان الله كونك انك تصلي علي الرسول عليه اللصاة واللسام يصلي عليك الله سبحانه وتعالي يا خبر انا مين عشان ربنا سبحانه وتعالي العظيم انا مين

الاجابه انا من امة حبيب رب العالمين سيدنا وحبيبنا محمد رسول الله

يااااااااااااااااه علي حبك لينا يارسول الله

يااااااااااااااه علي حبك ورحمتك وخوفك علينا ونعمتك علينننا يارب العالمين

اللهم يا ذا الجلال والاكرام قربنا اليك وارضي عنا يا ارحم الراحمين

يا حبيبي يا رسول الله

احبكم في الله
    shimaa
    shimaa
    نائبة المدير
    نائبة المدير

انثى
    الحمل
    مزاجك ايه النهرده : "روحه هي روحنا" 310

مُساهمة من طرف shimaa الأربعاء سبتمبر 16, 2009 6:34 am

احنا بقى نقدر نقول اننا بنات النبى

يااااااااااااااه من ساعة ما مصطفى حسنى قال الكلمة دى الواحد حس بالفخر انه ينتسب الى النبى وان فعلا ممكن احنا نكون بنات النبى

احساس
    رائع وشرف اروع ...........يارب يقدرنا ان الفكرة دى تفضل فى دماغنا على
    طول لانها اكيد هاتفرق فى تعاملاتنا مع الناس ومع نفسنا كتير اوى

malak el- donia
    malak el- donia
    مشرف
    مشرف

ذكر
    القوس

مُساهمة من طرف malak el- donia الأربعاء سبتمبر 16, 2009 12:48 pm

واحنا فعلا يا انسه شيماء احفاد النبي عليه الصلاة والسلام

بس اذا طبقنا سنته وحبيناه اكتر من اي حاجه في حياتنا

وبحبه اللي في قلوبنا وقلبه لينا هنبقي احفاده طب ده احنا اخوانه امنا بيه ومس بس كده لأ وحابيناه

وهو حقيقي لو ما كنشي حابنا ماكنشي بكي بدموعه الشريفه صلي الله عليك يا رسول الله

يا حبيبي يا رسول الله

ده حتي الموقف اللي شدني جدا امبارح مع مصطفي حسني موقف هرقل عظيييييييييييم الروم

يقول انه و شاف النبي عليه افضل الصلاة والسلام هايغسلوا رجليه

ياعظمتك يار سول الله في الدنيا والاخره يا حبيب الله

7ob El-7iah
    7ob El-7iah
    نائب المدير
    نائب المدير

ذكر
    الثور
    مزاجك ايه النهرده : "روحه هي روحنا" 5510

مُساهمة من طرف 7ob El-7iah الخميس سبتمبر 17, 2009 6:14 am

(فإذا أحببته كنت سمعه الذي يسمع به وبصره الذي يبصر به ويده التي يبطش بها ورجله التي يمشي بها)

حقيقي انا متأسف جدا اني كنت بفتح المنتدى مرور الكرام الفترة اللي فاتت دي من غير ما أرد على الموضوع ده بس بجد أنا مش كمنت بلاقي وقت أرد على أي حاجة

ودلوقتي بالصدفة لقيت ان الموضوع شكله هيكبر أوي فأصريت اني اقرأه حالا

بداية جزاك الله الفردوس الأعلى يا حبيب قلبي ........ بجد موضوع رااااااااااااااااااائع

ربنا يكتبه في ميزان حسناتك يااااااااااااااااااااااااااااااااارب

وحوار أروع بين حضرتك وآنسة شيماء بجد انا كنت بقرأ وانا مستمتع جدا جدا جدا

مفيش أروع من النعمة اللي ربنا ادهالنا وقالنا خدوها وببلاش من غير أي حاجة تذكر

منتش هتبيع بيتك عشان تآخدها ............... كان الفقير ملحقهاش

ولا حتى هتبيع عينك أو عضو من أعضاء جسمك عشان تآخدها ......... كان المريض ملحقهاش

ليلة خير من ألف شهر ....... ليلة القدر

ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه على دي نعمة هيا نعمة فيها بتحس بكل نعم ربنا التانية

بجد تحس ان ربنا بيقولنا اللي يلحق فيكم الليلة دي هيلاقي كل نعمي التانية عليه واضحة جدا وظاهرة جدا جدا
    شوف الخشوع اللي بيكون على الناس .......... شوف حتى دا فلان اللي مكنش بيصلي تلاقيه في الجامع وبيبكي ....... وصاحبك التاني واقف يسبح ربنا بكل تدبر
    تلاقي الجامع مليااااااااااااااااااااااااان ورحمات من ربنا نازله نازله نازله نازله .......

والشيخ يدعي وتلاقي الجامع بيترج كله آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمين

بكاء وشكر لله ورضا عن الله وحب لكل اللي حواليك ولسانك يجري بالدعاء لكل اللي حواليك بظهر الغيب ومناجاه بينك وبين ربنا سبحانه وتعالى وخجل وحياء من الملك

بجد لو فضلت أعد للصبح مش هخلص بس انا مش قادر أوصف الإحساس ده بيكون أزاي

اللهم بلغنا ليلة القدر وفضلها

بصراحة أنا حابب أحكي الموقف ده هنا

انا كنت بصلي النهارده في المسجد وماشاء الله الناس كلها بكاء وخشووووووووووووووووووع وسكينة بطريقة لا توصف نازله على الناس كلها وبجد دعاء جامد جدا جدا

وفي وسط كل الدوامة الرائعة دي أفتكر ست عجوزة ربنا يرحمها ياااااااااااااااااااااااااااااااارب

ومجرد اني افتكرتها وتخيلت آخر منظر شوفته ليها وهيا بتتكلم ربنا ينزل على قلبي رضا بصورة عمري في حياتي ما حسيت بيها يااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

الست أم ابراهيم رحمة الله عليها يااااااااااااااااارب ويها بتقول (ربنا ينصرك على من يعاديك يا سيدنا محمد ) لما اتعرضت في فقرة احباب النبي في قصة حب

انا كل ما أفتكر مش بعرف أبدا أمسك نفسي تخيلوا دي نصرة النبي ازاي

تخيلوا الست دي من حب ربنا ليها مع انها ماتت قبل رمضان بس يخليني افتكرها وامتى وانافيوسط الدعاء يعني في قمة الخشوع لله والسكينة من الله وادعيلها دعاء ماشاء الله ربنا يوصله ليها يااااااااااااااارب ويتقبله مننا كلنا وأكيد مش أنا لوحدي اكيد في ناس كتيييييييييييييير أوي افتكروها

سبحانه وتعالى بيقول (فإذا أحببته) ....... بجد الكلمة دي كفاية أوي يعني مش عاوزين ياااااااااااارب أي حاجة من الدنيا تاني خالص خد مننا كل حاجة يااااااااااااارب بس ارزقنا الكلمة دي وفضلها وحلاوتها

ومش بس كده يكمل الله سبحانه وتعالى (فإذا أحببته كنت سمعه الذي يسمع به وبصره الذي يبصر به ويده التي يبطش بها ورجله التي يمشي بها )

ياترى لما ربنا هيسمع حاجة هيسمع لغو الحديث او النميمة او الكذب والعياذ بالله وحاش لله من اي سوء ...... شوف بقا انت كده ودنك دي هتسمع ايه هوا بالظبط كده ودنك دي هتبقى متوصله بوصله مباشرة مع قلبك يعني تسمع وتخشع وتعيط وترسل على طول الإشارات للسانك انه يذكر ربنا يقوم قلبك يزيد خشوعه وتلاقي ايدك بتسبح ورجلك رايحه على المسجد

ربنا كريييييييييم أوي بجد كرمه علينا اكبر بكتييييييييييييييييييييييير من أي حاجة ممكن نتخيلها في الدنيا دي ياااااااااااااااااااااااااااااه انه اساسا يخليك تقف بين اديه في ليلة زي الليلة دي وتدعيه وتبكي بين يديه سبحانه وتعالى وتجهر بكل قوته وتبين حبك للنبي اللي هوا حبيبه سبحانه وتعالى

بجد انت محتاج تفضل تشكر طول عمرك عشان بس نعمة زي دي .... مابالك بقا بنعمة الإسلام
    انت مولود مسلم ....... والله يا اخواني دي لوحدها كفاية انك متعبتش ولا دورت

ربي أوزعني أن أشكر نعمتك التي أنعمت علي وأن أعمل صالحا ترضاه

بجد لولا الوقت كنت نفسي استفيض اكتر في الكلام ده برده والله نعمه انه سبحانه سمحلك انك تتكلم عليه وتفكر الناس بيه وتعرفهم على فضله

بس فيه كده حاجة اتقالت في المسجد النهارده ودي بالذات لازم تعرفوها وشوفوا بقا روعة التأمل في القرآن

سيدنا سليمان الملك الذي أوتي ملكا لا ينبغي لأحد من بعده ولم يكن لأحد من قبله شكر ربنا على نعمته وحمده وعاش شاكرا فقال عنه المولى سبحانه .."نعم العبد أنه أواب "

زسيدنا أيوب الصابر الذي أوتي بلاء لن يكون لأحد من العالمين وصبر وشكر حتى ما بقي في بيته ولا حتى مع أي شئ يذكر حتى ان زوجته باعت ضفيرتها لتأتي له بالدواء
    ودعا الله قائلا (ربي إني مسني الضر وأنت أرحم الرحمين) شوف حتى الأدب مع الله (مسني )

كل ده ياسيدنا أيوب وبتقول (مسني) وصبر

ويقول عنه المولى سبحانه أيضا "نعم العبد انه أواب "

يبقى الصبر والشكر نعمتان متلازمتان وهما دول اللي الناس اساسا فيهم يا إما مبتلى بمرض

او به نعمه من الله سبحانه لا تعد ولا تحصى فيشكر ويصبر

جزاكم الله خيرا وبارك في يا حبيب قلبي يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب وجمعني بيك في مستقر رحمته

أحبك الله الذي أحببتنا فيه
    malak el- donia
    malak el- donia
    مشرف
    مشرف

ذكر
    القوس

مُساهمة من طرف malak el- donia السبت سبتمبر 19, 2009 6:22 pm

ربنا يكرمك يا محمود يارب

حقيقي يعني انا بس عاوز اتكلم في حلقة مصطفي حسني الاخيره الراجل ده حقيقي ربنا يكرمه ويخليه لمراته وولاده ووالديه ياارب

يعني انا والله بكيت في اخر الحلقه حسيت ان حبيبي مشي

كنت زي الطفل الصغير اللي كان في حضن مامته ومره واحده خلاص هايسيب الحضن ده بقي ويعتمد علي نفسه

اكيد كلنا حسينا بالشعور ده

لأ والاغنيه كمان بتاعت محمد رحيم يااااااااااااااااه علي دي اغنيه اللي ما تعرفهوش ان الاغنيه دي كانت سبب كبيييييير اوي في اني بعد اول مره رحت الجمعيه استمريت فيهاوكنت قبل كده علطول باسمع نجوم fm زي اي حد والاغنيه دي جات وكان في رمضان زي الوقت ده

وزالنهارده مره واحد لقيت مصطفي حسني جابها واول ما سمعت موسيقتها ياااااااااه علي الاحساس حسيت بشعور جميييييييييييييل اوي

يا حبيبي يا رسول الله

يارب زد حبه في قلوبنا يااااااااااااارب

والنقطكه كمان تعبه - ده مش تعب تعب ايه - ده اكيد كان فرحاااااااااان اوي وفي احلي ايام حياته وهو بيحضر الحلقات حقيقي حلة امبارح فعلا كنت حاسس ان الرسول في الحلقه دي شايفنا هو اكيد طبعا شايفنا علطول بس الرسول في الحلقه دي بالذات اكيد فرحته كانت كبيييييييره اوي بامته ان حبه صحي في قلوبهم كلهم هو اكيد موجود بس كان محتاج اللي يصحيه وان شاء الله هيغمر الكون كله

يا حبيبي يا رسول الله

rehan
    rehan
    مشرفه
    مشرفه

انثى

مُساهمة من طرف rehan الأحد سبتمبر 20, 2009 10:21 pm

أولا ربنا يحبكم يااااااااااااااااارب
    ويرضى عنكم وعزكم ويجازيكم الجنة يارب فى جوار سيد المحبين والمحبوبين
    نبينا محمد علية وعلى اله وصحبة أفضل الصلاة وأتم التسليم

بجد لأروع احساس فى الدنيا انك تتكلم عن ربنا سبحانة وتعالى

بحبة لينا وكرمه ورحمتة
    فهو الرحيم عزوجل الغفور الذى يغفر لنا ويتوب علينا
    ومجرد منقول يارب ....
    يرد علينا لبيك عبدى

وعن النبى الكريم اللى فعلا ارسل رحمة للعالمين

يااااااااااااه عليك ياسيدنا محمد وياه لما سمعنا عنك وعرفنا بس
    قشور عن سيرتك حصل كل ده
    أمال لما نعرفك بجد

فعلا الله ورسوله هم أصل الحب

والله على حب ربنا وحب نبينا اللى بقى يسرى جوانا
    وماشى مع دمنا

بجد نحمدك ربى ونشكرك على أنك أنت ربنا والحبيب هو نبينا

عاوز تتعلم الحب والرحمة والحكمة والتواضع والحياء وكل حاجة بجد متبصش لحد فى الدنيا غير للنبى

احساس تانى كده لما تبقى عاش مع النبى وشايفه ديما قدامك وحاسس
    بربنا معاك وحواليك

يااااااااااااارب ارزقنا الاخلاص فى حب النبى
    واجعلنامن حفدة النبى محمد واجعلنا من أبناء أبى بكر وعمر
    وارضى عنا واجمعنا بهم فى الفردوس الأعلى يارب

الوقت/التاريخ الآن هو السبت مايو 11, 2024 9:53 am